Maak jij al gebruik van een nieuwsbrief?

Wanneer je een bezoeker op je website hebt wil je dat deze terugkomt. Je hebt immers al veel moeite gedaan om je website een hoge positie binnen google te geven. Nu je die positie hebt is het natuurlijk wenselijk om een relatie met je bezoekers te gaan opbouwen.

Hoe zorg je voor een perfecte klant relatie?

Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden om een goede klankrelatie op te bouwen. Allereerst is het belangrijk om daadwerkelijk te bieden wat de consument wilt. Bied je de klant de mogelijkheid om te kiezen uit diverse aanbiedingen? Zorg dan dat je daadwerkelijk de beste acties aanbied en dat de website duidelijk en overzichtelijk is.

Vervolgens kan de klankrelatie worden verdiept door bijvoorbeeld een inschrijving van een nieuwsbrief. Op deze wijze heeft de klant de mogelijkheid om zich vrijwillig in te schrijven. Vervolgens hou jij de klant op de hoogte van de beste aanbiedingen. Dit doe je in een bepaalde frequentie. Bijvoorbeeld 1 keer per maand.

Hoe werkt de perfecte nieuwbrief inschrijving?

Op de website van proefabonnement krant en op de website van proefabonnement Telegraaf heeft de bezoeker de mogelijkheid om zich in te schrijven op de nieuwsbrief. Zie onderstaande afbeelding:
Inschrijven nieuwsbrief

Zoals je ziet wordt duidelijk aangegeven dat de klant de mogelijkheid heeft om zich vrijblijvend en gratis in te schrijven. Daarnaast is goed te zien hoe vaak de klant een mail ontvangt.

Na inschrijving van de nieuwsbrief heb je de mogelijkheid om maandelijks in contact te treden met een klant. Je bent een klankrelatie aangegaan die wellicht jaren stand houdt. Waarbij je elke maand de mogelijkheid hebt om wat te verkopen aan je klant.

Dit is een andere benadering naar de klant. In plaats van een korte relatie waarbij de klant wellicht 1 keer de website bezoekt ga je een band aan die jaren kan blijven bestaan. Al met al is dit natuurlijk een mooi onderdeel van je marketing strategie!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *